úterý 23. července 2013

Nepečený cheesecake s nutellou

Cheesecake. Je jenom málo lidí, kteří ho neznají alespoň podle názvu :) Ale pro ty, co se s ním ještě nesetkali přidávám malé seznámení: cheesecake ("čískejk") se skládá ze dvou základních částí - spodní tvrdší části z rozdrcených sušenek a másla a z vrchní části z měkkého sýra, kterým v tomto případě může být Lučina, Philadelphia nebo případně i tvaroh. Tato dobrota může být pečená nebo nepečená a dneska si ukážeme jednu moc dobrou nepečenou variantu.




Krájeno ještě za tepla... MŇAM!!! :)
Na korpus:
  • 1 a 1/4 hrnku sušenek (já použila cereální Bebe)
  • 6 lžic másla
  • 2 lžíce nutelly
  • 1/4 hrnku cukru
  • 1/4 hrnku nasekaných ořechů

Všechno smícháme (rozdrtíme) v drtiči nebo v mixéru tak, aby ve směsi zbyly kousky sušenek a hotovou směs natlačíme do formy - dobře nám poslouží jak ruka, tak třeba dno skleničky :)

Na náplň:
  • 57 g Lučiny nebo podobného sýra
  • 1 hrnek mletého cukru
  • 1 a 1/2 hrnku nutelly
  • 1/2 lžičky vanilkového extraktu
  • 1/4 hrnku smetany ke šlehání
Lučinu a nutellu pár minut šleháme, poté přidáme suché ingredience a znovu zamícháme, dokud není směs hladká. Poté navrstvíme do formy na sušenkový korpus a necháme v lednici uležet (nejlépe přes noc).


Na polevu:
  • 1/2 hrnku smetany ke šlehání
  • 113 g čokolády
  • 1 lžičku másla
Čokoládu si nalámeme do misky, v hrnci zahřejeme smetanu a tu přelijeme přes čokoládu v misce. Čokoládu necháme chvilku svému osudu a pak začneme pořádně míchat (nejlíp poslouží stěrka) a mícháme a mícháme, dokud nemáme tmavě hnědou hladkou a lákavou směs. Pak vmícháme ještě máslo a zase zamícháme, dokud se nerozpustí.
Čokoládu nalijeme do formy na vychlazený cheesecake, nahoru můžeme posypat oříšky a necháme zase v lednici uležet a zatuhnou.

POZNÁMKY A POSTŘEHY:
  • Když jsem cheesecake dělala já, rozhodně jsem nepoužila celé množství nutelly (protože ve výsledku to v receptu dává snad celou pixlu, šílenost!), použila jsem do krému pouze 3 lžíce, ale každý si může přidat nebo ubrat podle vlastní chuti samozřejmě.
  • Taky jsem uplně vynechala cukr, protože už nutella je sama o sobě dost sladká a čokoláda nahoře taktéž. A musím říct, že i bez cukru to bylo slaďoučké až moc :)
  • Do základu jsem místo ořechů dala nesolené nepražené arašídy, které jsem nasypala i nahoru do čokolády a cheesecake dostal hned naprosto jiný rozměr, takže doporučuju experimentovat a nebát se přihodit i jiný druh oříšků :)
  • Já osobně jsem nevydržela a musela ochutnat hned (podle čehož vypadá i fotka :-D ), ale když ho chvilku necháte, krásně zatuhne a lehce se i krájí. Taky jsem nenechávala krém uležet přes noc, ale jen asi 2 hoďky v lednici a perfektně to stačilo, ale je samozřejmě jasné, že čím dýl se něco uleží, tím líp to pak chutná (ale já to prostě nikdy nevydržím!!!!)
Takže šup do obchodu pro nutellu a všechno ostatní, v tomhle horkém počasí je takový vychlazený zákusek k nezaplacení! ;)

Žádné komentáře:

Okomentovat