čtvrtek 10. prosince 2015

Nejlepší linecké :)

Nevím, jaké linecké děláte vy, my už jenom tohle! Nedávno jsem na něj měla už takovou chuť, že jsem si upekla jednu dávku jen tak samotnou, bez marmelády a baštila jsem po těžkých dnech v práci, při špatném počasí i při čtení dobré knížky :)
Recept mám od známých, kteří nám dodávají nejlepší víno, tak i to linecké musí být prostě nejlepší :) A nejlépe dělat alespoň ze dvou dávek, aby bylo co mlsat celé vánoce :)
  • 300 g hladké mouky
  • 80 g moučkového cukru
  • 200 g Hery
  • 2 žloutky
  • 1 vanilkový cukr
  • kůra z jednoho citronu - ta je naprosto zásadní! Doporučuju ale ji trochu posekat, protože když je nastrouhaná na dlouhé proužky, tak pak dělá neplechu v těstu při vykrajování
Pak prostě všechno jednoduše smícháme v těsto, necháme uležet v lednici, aby se hezky propojilo a aby se dobře vyvalovalo a následně vykrajujeme libovolné tvary ideálně jedno kolečko plné a jedno s dírkou uprostřed aby na nás mrkala ta marmeláda pak :)

Zajímalo by mě, jaké cukroví nikdy nevynecháte při pečení na vánoce? Já každoročně automaticky počítám s marokánkama (naprosto je zbožňuju!!!) a ořechovýma rohlíčkama, nicméně takové pařížské rohlíčky....to je teda taky věc!! :) Každý rok navíc děláme doma nějaký luxusnější recept - tyhle kousky jsou nejsladší, nejpracnější a zmizí vždycky nejrychlej :-D

Jenom vás upozorňuju - za ŽÁDNOU CENU nepoužívejte máslo nebo Heru co je napůl máslová. My to udělali jednou a celá dávka byla téměř na vyhození. Ušetřete si nervy s nepovedeným cukrovím :)

A já vám všem přeju veselé, krásné a pohodové Vánoce, užijte si pohádky, dárečky, cukroví
i bramborový salát a mějte se nádherně ;)
PS.: 23. 12. by měla být v rámci Televizního klubu neslyšících pohádka v českém znakovém jazyce! Já se budu dívat na 100% a pokud i vy, zajímají mě pak vaše dojmy :)

Žádné komentáře:

Okomentovat