čtvrtek 31. prosince 2015

Knižní výzva 2015


Blíží se konec roku a všichni bilancují. Na to já sice nejsem, ale na začátku roku se ke mě dostala KNIŽNÍ VÝZVA, takže mám dnes v plánu zhodnotit její výsledek a tudíž i mé čtecí schopnosti :-D zároveň by článek mohl sloužit i jako inspirace pro vás co číst, když už nevíte, případně vás namotivovat si začít psát stejný seznam nebo najít novou knižní výzvu 2016 :) 
A jelikož se dobře znám, tak jsem radši na začátku roku o ničem nemluvila, protože jsem opravdu nevěděla, jestli výzvu splním nebo ne :-D
Nakonec jsem ji nestihla splnit na 100%, ale podařilo se mi přečíst téměř všechny body, až na pár výjimek.


Knižní výzva 2015 tedy vypadala takto:







Zároveň jsem si řekla, že si budu psát seznam všech přečtených knih, abych měla přehled o tom, kolik jich za rok přečtu. Musím říct, že je taky velice vtipné pozorovat, kolik toho který měsíc člověk přečte (kupříkladu v květnu a červnu jsem měla státnice, jde to vidět :-D ). 
V seznamu taky nejsou nedočtené knížky. 

Z těch, co jsem letos nedočetla, např.: Poslední aristokratku (holt nejsem v hromadě těch, které okouzlila), Červený dům od Haddona nebo Analfabetku, která mě opravdu nebavila. Podle toho jde ale vidět, že sto lidí, sto chutí :)
Rekordně rychle odloženou knížkou se letos stala Dokonalá chuť od Natalie Young, která šla pryč po 10 minutách detailního popisování kuchání manžela :-D
A protože prosazuju heslo: čtu pro radost a ne z povinnosti, šly některé z nich pryč, ač měly nadmíru pozitivní recenze a všem se líbily :)


Z knížek, co jsem letos dočetla, vám můžu rozhodně doporučit
  • Zmrzlinové sedmé nebe a Báječný krámek s čokoládou - dokonalé pohodovky ideální pro náročnější období, kdy se člověk nechce tolik na knížky soustředit
  • Vypravečka - ta je teda naopak hodně náročná, ale naprosto perfektní
  • Vlak naděje - na podobnou notu jako Vypravěčka
  • Hedvábník - začínám mít Gailbratha dost ráda! :)
  • Ztráty a nálezy - velmi zajímavá knížka
  • Věci mimo nás - knížka povídek, kterou jsem četla už před lety a kterou mám osobně podepsanou od autora, povídky velmi netradiční, zajímavé a hodně dobré
  • a nově objevený autor: Arto Paasilinna :)

Co mi přinesla knižní výzva:
  • začala jsem nad knížkami víc přemýšlet
  • začala jsem si vést seznam přečtených knížek a konečně vím, kolik jsem jich za rok přečetla i kolik nedočetla (tudíž už mám odpověď na ty pravidelné výzkumy, které se táží: kolik knih přečtete průměrně za rok??)
  • našla jsem nové knížky i nové autory
  • přečetla jsem i knížky, které bych si sama nevybrala a nepřečetla, kdybych se nesnažila splnit body výzvy
  • v knihovně mám doteď zarezervovaných tolik knížek, že je nestíhám číst a pořád se to doma kupí :-D
Budu ráda, když se mi ozvete, jestli jste se výzvy taky zúčastnili a případně co vám dala, jaké knížky byste doporučili i jaký názor na takové výzvy máte :)

A já vám přeju do nového roku všechno nejlepší, hodně volného času jak na čtení, tak na pečení, vaření i na všechny vaše koníčky a co je z mého pohledu po uběhlém roce velmi důležité - hodně štěstí! Mějte se krásně a budu ráda, když mě budete číst i v příštím roce a budete mi i psát ;)


2 komentáře:

  1. Milá Hani,
    Bočka jsem sice dočetla /dokonce obě :-(/, ale byla jsem na sebe naštvaná, že jsem neodložila. Taky mne unavoval Sonjin deník, přestože ty předchozí se mi od ní líbily.
    Ještě víc jsem byla znechucená z Viewegha.
    Zato mne zcela okouzlily dětské: Jak zvířata spí, Chlebová Lhota, Ti otravní králíci, Tetovaná teta, Nádherné úterý, Lindgberg - dobrodružství létajícího myšáka, Víš, co má v plínce myš, série "Krtčí sestry", knihy Shaun Tan, také Franka Tashlina a již poněkolikáté Šlo povidlo na vandr a "Knížka" od Hervé Tulleta. Výtvarně Příběhy pro nejmenší, Harry Potter nebo Lisandro venčí rybičky, a Pavel Čech a Daisy Mrázková.
    Nejsem já děckařka? :-D Ale ony mne fakt baví. Taky jsem "projížděla" válečné. Částečně proto, že jsem si to připravovala na besedy a taky mne již od mala přitahovaly. Zajímavá byla Hitlerova dcera a /kromě Uri Orleva/ třeba kniha Život Evy L.
    Z těch pro dospělé jsem si letos oblíbila sérii knih o Aghatě Raisinové. Vyloženě oddychové jsem četla knihy od Sparkse, Moyes a Meacham.
    https://vimeo.com/5279987
    Ano, moje oblíbená - již před lety. ;-)
    Picoultovou mám ráda, ještě i Mortonovou.
    Právě čtu Zmizelou a těším se na Zmrzlinovou královnu, Kafe a cigárko, P.S. Gaislerovou, Praha v srdci, Na co Alice zapomněla, Hotýlek, Guláš pro Masaryka, Zátiší s kousky chleba a třeba i Tvoje tipy. ;-)
    Toť stručně část mých letošních literárních zážitků.
    Mějte se s maminou co nejpohodověji a ať vás po celý příští rok provází stále dobrá nálada a radost ze žití pozemského. Z Ro Jana Frü

    OdpovědětVymazat
  2. To jsem moc ráda, že nejsem jediný "vyvrhel", co ho aristokratka nebavila :-D Jinak já mám celkově k českým autorům dosti negativní vztah, takže pokud není třeba a není to odborná literatura, tak je nečtu, tím pádem mi odpadá trápení s Vieweghem a podobně :)
    A já jsem obrovská fanynka Harryho Pottera (mamča potvrdí), četla bych ho pořád i poslouchala načteného, má v sobě pro mě cosi magického a pořád mě baví!
    A Mortonová je božská, to je přesně typ knih co můžu vždycky a zhltnu je jedním dechem, ale už jsem nikoho podobného nenašla, Mortonová je jenom jedna! Ale hodně podobnou jsem četla letos právě Zahradu v měsíčním svitu, taktéž doporučuju pro ty, co mají tyhle knížky rádi :)
    Agathu Raisinovou vůbec neznám, ale hned jsem si ji vyhledala a vypadá nadmíru dobře, píšu si do seznamu (nekonečného samozřejmě)! :)
    Alici mám v seznamu taky, už mi leží dokonce i na hromádce k přečtení, ale nějak toho volného času spíš ubývá než aby ho přibývalo, tak doufám, že mě ta hromada nezasype, než ji dočtu :)
    Děkuji za úúúžasný komentář plný inspirace na další čtení ;)
    Hany

    OdpovědětVymazat