úterý 6. října 2015

Kuřecí Tikka Masala

Tak. Na několikrát opakovanou žádost mojí maminky vkládám jeden naprosto úúúžasný recept, který bych mohla jíst obden, protože je to fakt velká dobrota!! A protože si tenhle recept zaboha nemůžeme zapamatovat a pořád ho hledáme na internetu, kde ho po uvaření zase úspěšně někam zaratíme, tak jsem byla pověřena ho vyvěsit zde, aby byl stále při ruce. :)
Navíc mi to usnadnilo výběr dalšího receptu, ovšem když jsem se podívala kdy naposledy jsem vkládala, tak jsem se zhrozila. Na mou obhajobu ale - nastoupila jsem do nové práce a zastavila jsem se až teď na začátku října a neměla jsem čas ani myšlenky na recepty, takže jsem ostudně i málo pekla a podobně. Teď práce trošku ubylo, takže to musím napravit :)

Tohle je tedy recept od mojí oblíbené Lorraine Pascale a protože jsem si zamilovala indické jídlo, tak tohle prostě v domácí kuchyni vítězí (o indických restauracích vůbec nemluvím, každému doporučuju tam zajít a dát si určitě Chicken mango nebo něco podobného!! :) ).
Tak pojďme vařit, mám na tohle strašnou chuť, ale je večer, takže si můžu nechat zajít chuť :-D

Ingredience:
  • 3 lžíce koření garam masala - kdo nemá, tak lze použít římský kmín, kari, skořici a koriandr, případně nějakou směs jiného indického koření nebo všechno dohromady
  • 4 kuřecí prsa
  • cibule
  • kousek čerstvého zázvoru
  • 2 stroužky česneku
  • rajský protlak
  • kokosové mléko
  • 2 lžíce hořčice
  • bílý jogurt
  • sůl, pepř a na ozdobení čerstvý koriandr (kdo má samozřejmě)
  • rýže jako příloha
  1. Do pánve nalijeme olej a na něm zahřejeme koření (ideální je mít nadrcené a opražit napřed nasucho, ale protože máme povětšinou koření ve formě rozdrceného prášku, tak na olej, protože jinak to smrdí a člověka to začne dusit, taky jsme zkoušeli :-D ).
  2. Až koření krásně voní, přidáme kuřecí prsa nakrájená na větší kousky a osmažíme. Až máme hnědo, přidáme cibuli a chvilku smažíme dohromady.
  3. Při čekání můžete taky postavit rýži, ať se hezky vaří :)
  4. Do masa přidáme česnek, zázvor, rajský protlak (od oka, na tohle množství bych dala tak většinu takového toho středního - ne uplně mrňavého) a mícháme.
  5. Vlijeme celé kokosové mléko, přidáme hořčici a provaříme.
  6. Osolíme, opepříme a přidáme bílý jogurt, který tomu dodá tu správnou nasládlou chuť, kterou cukrem nedodáte.
  7. Dokonale dochutíme - můžete přidat klidně i ještě protlak nebo jogurt (toho já konkrétně dávám dost, teda vždycky přidávám, i když se to ostatním už zdá akorát) a podobně :)
  8. Nandáme na talíř i s rýží, nadlábneme se a potom chodíme nenápadně k hrnci a pořád uďobáváme až na nikoho jiného nezbyde :-D
Ideální přílohou by byl pravý indický chleba, který jsem teda zatím nedokázala udělat natolik dobře, aby chutí alespoň vzdáleně odpovídal, ale to je problém těch jejich pecí, ve kterých to pečou, to naše trouby zkrátka nezvládnou :( ale pokud byste přišli na nějaký supr recept, tak sem s ním, já bych ten chleba jedla dnem i nocí! :)

Dobrou chuť ;)

4 komentáře:

  1. To vypadá dobře, už jsem o tom slyšela, ale ráda bych ochutnala na vlastní oči...teda pusu :). Co to kokosové mléko, jak v receptu působí?

    OdpovědětVymazat
  2. Myslíte konzistenčně nebo chuťově? :) Chuťově tomu dodá takovou jemnost, nasládlost a lehkou kokosovou příchuť a vůni, prostě něco, co ničím jiným nejde nahradit (už jsme zkoušeli, nemá to cenu :) ).
    A konzistenčně - v té plechovce je hustá hmota nahoře a pod ní je kokosová voda, takže celou tu plechovku tam přilít (teda spíš vydloubat tu hmotu :-D ) a ono se to hezky smíchá a spojí. Každopádně to rozhodně stojí za ochutnání, je to něco jiného než co člověk vaří obvykle doma.

    OdpovědětVymazat
  3. Recept je výborný, jednoduchý, rychlý s maximálním efektem a hlavně plným bříškem na konci ;) Děkujeme a zařazujeme do rodinného jídelníčku ;)

    OdpovědětVymazat