pondělí 13. dubna 2015

Trošku netradiční Panna cotta

Z kokosového mléka. Z mé aktuálně nové nejoblíbenější ingredience. Jedla bych ho pořád (samozřejmě, že ne samotné :-D )! A když jsem dostala chuť na panna cottu a doma nebyla smetana, tak bylo potřeba si nějak poradit ;) Tohle by navíc měla být zdravější varianta než ta smetanová, takže člověk nemusí mít ani takové výčitky z mlsání... A navíc je tahle panna cotta hodně sytá, takže kdo přidá víc ovoce, tak má super malou svačinku!

Panna cotta:
  • 150 ml mléka
  • 5 lžiček cukru (nebo 3-4 lžíce medu)
  • želatina (já jsem měla doma tu práškovou, takže celý pytlík)
  • jedno kokosové mléko (celá plechovka)
  • 4 lžíce bílého jogurtu
  • vanilkový extrakt
  • cokoliv na dozdobení a dochucení (ovoce, koření, čokoládu, oříšky, javorový sirup, karamel, ...)
  1. Nejdřív je potřeba rozpustit želatinu, takže ohřejeme mléko s cukrem tak, aby nevařilo, pak odstavíme z plotny a pořádně rozmícháme želatinu, nejlíp metličkou, aby nebyly hrudky.
  2. Pak do mléka se želatinou přidáme ostatní dobroty - kokosové mléko, jogurt a vanilku.
  3. Nachystáme si jakékoliv skleničky nebo mističky a do nich rozlijeme směs. Skleničky pak dáme do lednice a necháme ztuhnout, stačí klidně 3-4 hodinky, záleží na želatině :)
  4. Po ztuhnutí můžeme přidat nějaké to ovoce nebo zalít karamelem, já jsem měla mražené maliny, takže z toho bylo perfektní horké ovoce! To už jsem nesladila, zase není potřeba to přehánět :)
  5. A mimochodem - do druhé skleničky jsem si soukromě přidala nadrcenou čokoládovo-kokosovou sušenku a bylo to dost mňam! ;)

PS: Kdo kokosové mléko ještě nevyzkoušel, tak šupem do obchodu, je naprosto perfektní hlavně na indickou kuchyni, ale taky na dezerty, jak vidíte :)
Pár informací pro zajímavost: kokosové mléko je plné vitamínů (hlavně B, C, železo, draslík, vápník, kyselina listová a taky třeba bílkoviny, sacharidy a mnoho dalších), je protirakovinné, detoxikační, zlepšuje pevnost kloubů a kostí, prospívá na zuby a další hromadu věcí.
A údajně se dá velice jednoduše vyrobit i doma, chystám se na to!! :)
Dobrou chuť!

Žádné komentáře:

Okomentovat