středa 31. prosince 2014

Vlastnoručně vyrobené etikety

Tak dnes si dáme pár vskutku zajímavých odkazů! :) Ty hlavní dva (ze kterých mám největší radost) jsou na výrobu domácích etiket na zavařeniny nebo cokoliv jiného a dají se krásně upravovat nejenom textem, ale i barvičkama, případně se v některých šablonách dá přidat i obrázek (kdo by chtěl na jahodové marmeládce třeba podobiznu svou nebo svého domácího mazlíka :) )

První z nich je americký, tudíž celý v angličtině a písmo nebere naše slavné háčky a čárky, ale má víc funkcí - tedy víc kolonek k popisování. Myslím si ale, že netřeba umět moc anglicky, prostě zkoušet zapisovat a uvidíte, kam se co píše a podle toho se zařídíte :) 
Nevýhodou je, že je třeba si dát pozor, jestli je daná šablonka volně k dispozici (FREE) nebo jenom pro registrované platící uživatele. Ale podle mého názoru se dají vyrobit krásné etikety i z těch volně dostupných :)
Další nevýhodou je, že se na jedné stránce dá vytisknout pouze jeden vytvořený typ, ale naopak výhodou je, že si můžete zvolit na jak velikou skleničku budete etikety dávat, nastavit si ji a podle ní se vytiskne odpovídající počet v odpovídající velikosti. Pokud chcete nastavovat, musíte po vytvoření pokračovat na "print your design", v případě uložení "save as Jpeg" se uloží pouze jedna, se kterou si dál ale můžete pracovat jak chcete (například upravovat velikost ve wordu, kombinovat víc typů na jednu stránku apod.)













Druhý je slovenský, a tudíž háčky a čárky bere, a má na výběr daleko víc šablonek, z nichž některé jsou takové ty typické tradiční podle mého oka. Obrázek se dá přidat taky (jenom v některých šablonkách, kde na něj je přichystané místo) a dokonce mají předpřipravené obrázky některých druhů ovoce a zeleniny.
Jednotlivé etiketky se ukládají vpravo na zobrazenou stránku a člověk si může uložit od každé jednu nebo na celou stránku všechny stejné, což je výhoda (hlavně v případě, že potřebujete jednu konkrétní, pak nevím, co by člověk dělal s celou stránkou zbytečných dalších). Hotové jsou v originále velké zhruba 4,5 x 4,5 (v tomhle případě jedna kruhová, takže záleží i na tvaru), tudíž tak akorát na skleničku od marmelády a nejlepší je vytisknout je tak, jak se uloží a velikost neměnit, jsou pak rozmazané.













Já jsem využila zatím jen ty slovenské a bohužel jenom v černobílé verzi, protože to byl vánoční dárek tvořený na poslední chvíli a doma jenom černobílá tiskárna (to víte, náhlá inspirace se nesmí potlačovat!), ale i tak to vypadalo naprosto luxusně! :) 
Je to jen na vás, já jsem si je oblíbila velice rychle a jsem připravená je pravidelně používat! :)

A ještě jeden užitečný odkaz, a to na Domácí kořenící směsi, které když si vyrobíte a nasypete do skleničky, tak můžete rovnou vyrobit etiketku a máte vystaráno ;) Já se na ně chystám, jen co budu mít chvilku času!
ODKAZ: http://carujeme.cz/domaci-korenici-smesi/

Pokud máte nápad na další bylinkové a jiné směsi nebo JAKÉKOLIV další zajímavé odkazy, budu moc ráda, když mi je pošlete a já se budu moct inspirovat :)

Krásná inspirativní fotka z odkazu
na kořenící směsi


Opravdu upřímně doufám, že etikety i koření vyzkoušíte, budete z nich mít aspoň trošku radost a hlavně mi to dáte vědět! :) A jelikož je posledního prosince, přeju vám všem do toho nového roku jenom to nejlepší, hodně dobré nálady a hlavně vařte, vařte a ČTĚTE BLOG! :)  A na přečtenou v roce 2015 ;)

18 komentářů:

  1. Díky za pomoc. Zrovna jsem hledala nějaký prográmek na etikety na dárky a ten slovenský web moooc pomohl. Ještě jednou díky :) Michaela

    OdpovědětVymazat
  2. Jeee, tak to jsem MOC ráda :) Doufám, že vás na skleničkách potěší aspoň tak, jako nás doma :)

    OdpovědětVymazat
  3. super moc mi to pomohlo,děkuji :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Rádo se stalo :) mimochodem, nedávno jsem objevila i jmenovky na vánoční dárky: http://casprezeny.azet.sk/menovky-na-darceky moc pěkné!! :)

    OdpovědětVymazat
  5. Odpovědi
    1. Je, že? :) Jsem moc ráda, že se líbí a případně i hodí, je super si s tím vyhrát a pak to fakt vypadá jak nějaký kupovaný originál :)

      Vymazat
  6. Parádní tipy, moc díky za odkazy! Btw, na tom us webu s etiketami tvrdí, že etikety mohou být vytištěné na obyč. papír, ten pak ze zadní strany stačí přetřít OBYČEJNÝM MLÉKEM a etiketa na skle bude držet lépe než s použitím lepidla - určitě vyzkouším :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Skvělé!! Určitě dejte vědět, jestli to fungovalo ;)

      Vymazat
  7. Perfektná stránka na výrobu etikiet je www.mojaetiketa.sk objednávala som si od nich etikety na svadbu a na domácu pálenku. Priamo na stránke si viete upraviť vybranú etiketu a do dvoch dní je u Vás. Odporúčam.

    OdpovědětVymazat
  8. Hani, bohužel slovenské etikety nám už skončily. Jsem z toho docela zklamaná, moc ráda jsem je používala několik let a doporučovala jsem je hodně přátelům. Měla jsem vždy tak hezké zavařeniny a teď budu muset shánět něco co by mi je nahradilo. Škoda.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také jsem zrovna chtěla využít na vánoční dárek:-(((

      Vymazat
    2. Tak to mě moc mrzí! Já si předloni udělala kurz na krasopísmo, takže etikety netisknu, ale podle mého musí být v dnešní době mnohem větší výběr takovýchto věcí (a jestli není, tak to mi hlava nebere vzhledem k tomu, jaké blbovinky se dají na internetu dneska najít :) ). Tak přeju šťastné hledání, ač už je po Vánocích, nějak nám to všechno děsně uteklo... :(

      Vymazat
    3. at hledám jak hledám,, nenašla jsem také nic:-(( jiný tip asi nemáte, že??

      Vymazat
  9. Holky zrovna jsem tam etikety dělala...prográmek funguje ..jen pak si jí musíte vyfotit z plochy a dál s ní pracovat jako z obrázkem.

    OdpovědětVymazat
  10. Hezký den všem, našli jste prosím podobný odkaz jako ty slovenské etikety? byli moc dobré, ale bohužel odkaz už nefunguje. Předem děkujuíi za odpověd a p říp. i odkaz

    OdpovědětVymazat