sobota 11. října 2014

Knihy, co ovlivnily můj život...


Zaznamenali jste v poslední době na facebooku seznamy knih, které ovlivnily pisatelův život? Mě tyhle seznamy včera přiměly zamyslet se taktéž, ale místo publikování na FB jsem se rozhodla pro příjemnější publikování zde :)
Nejdříve jsem dlooooouze rozmýšlela a nemohla přijít na těch 10 NEJ a pak to najednou cvaklo a začaly naskakovat jedna za druhou, až z toho vznikl seznam ne 10, ale rovnou 20 knih.. achjo, to je ta moje typická nerozhodnost! Ale žádnou z nich jsem prostě NEMOHLA vyškrtnout, ale co, je to přece můj blog a řídím si ho sama, takže tady je mých NEJ 2x 10 knih, které mě opravdu ovlivnily, ať už v jakémkoliv slova smyslu :)
  1. A. A. Milne - Medvídek Pú (který mě doprovází až do dnešních dospělých dnů, mimochodem - není nááhodou čas na menší svačinku?? :) )
  2. John Habberton - Hýta a Batul (ovšem jeho načtená verze, která změnila naprosto zásadním způsobem slovní zásobu nejen mou, ale i několika lidí v mém okolí, aneb ať žije "fecko"!! :) )
  3. Irena Dousková - Hrdý Budžes
  4. Lemony Snicket - Řada nešťastných příhod
  5. John Green - Hvězdy nám nepřály (a taktéž filmová verze)
  6. Torey L. Hayden a cokoliv z jejího pera
  7. Maeve Binchy - Každý žák má duši (a všechny ostatní knihy od božské Maeve)
  8. Ann Brasharesová - Sesterstvo putovních kalhot
  9. Betty MacDonaldová - Paní Láryfáry (na semínka rostoucí ze špinavých uší myslím hodně často!!)
  10. Harry Potter
  1. Betty MacDonaldová - Vejce a já
  2. Mark Haddon - Podivný případ se psem (větší množství červených aut za sebou mě vždycky přiměje počítat)
  3. Meg Cabot - Princezniny deníky
  4. Amálie Kutinová - Gabra a Málinka
  5. Tove Janssonová - Mumínci
  6. Karel Čapek - Dášeňka
  7. Roald Dahl - Karlík a továrna na čokoládu
  8. Zdeněk Jirotka - Saturnin
  9. Romain Rolland - Petr a Lucie
  10. Leo Rosten - Pan Kaplan

Tak... doufám, že už mě žádné nenapadnou, ale jak se znám, tak teď to teprve začne naskakovat! Budu opravdu moc ráda, když mi napíšete svůj seznam do komentářů a jelikož to tady vedu já, tak jich může být kolik chcete, nemusí to být nutně 10 a uvítám i důvod vaší obliby :) 
Zamýšlejte se, těším se!! :)
KRÁSNÝ DEN!

3 komentáře:

  1. Chválím, krásný seznam :-)
    A tady moje TOP 10 : Malý Bobeš, Gabra a Málinka, Co život dal a vzal, Honzíkova cesta, Odvážná školačka, Hoši od Bobří řeky, Jak voní tymián, Medojedky, Věčně zpívají lesy, Když se zvěrolékař ožení

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Neřekla bych že přímo ovlivnily, ale určitě buď pohladily po duši nebo nutily k zamýšlení nebo k dalšímu přečtení. A nebylo by jich deset nebo dvacet, ale asi Hani na celý blog. :-D JFrü

      Vymazat
    2. Takových mám taky na padesát článků, ale když se nad tím zamyslím, tak tyhle mě vážně ovlivnily, ať už v tom smyslu, že z nich dodnes používám hlášky nebo jsem naprosto ulítlá na cokoliv s hlavními hrdiny (viz Medvídek Pú) nebo mě zasáhly tak, že na ně myslím dodnes :)

      Vymazat