pátek 1. června 2018

Octové sušenky

Tyhle sušenky jsou jedny z toho typu "drž se, abys nesežral celý plech", aspoň teda pro mě :) Dělali jsme je poprvé na Vánoce s mamčiným vytouženým lisem na těsto a byly křehoučké, slaďoučké, krásné. Ale tahle ptačí vykrajovačka mě prostě baví a sušenkám dodává zase trošku jinou chuť, než byly ty vánoční vytlačované. A hlavně - když to venku zpívá ostošest, tak jaké jiné tvary by měl člověk vykrajovat ;)
Vůbec nemám tušení, odkud recept máme, nicméně ať přišel odkudkoliv, já už ho mám založený mezi těmi svými "nej", takže rozhodně patří i sem mezi recepty.




  • 400 g hladké mouky
  • 130 g cukru
  • 1/2 prášku do pečiva
  • 1 vanilkový cukr
  • 250 g Hery
  • 2 lžičky octa
  • 2 žloutky


  • Všechny ingredience smícháme - nejlepší je nasypat mouku s Herou a žloutky do robota, který těsto předpracuje a pak se zbytkem přísad jenom rukama vypracujeme krásné těsto, které necháme v lednici odpočinout.
  • Po vychlazení tvoříme buď libovolné tvary (ručně, lisem, ...) nebo vyválíme těsto na 3-4 milimetry a vykrajujeme s pomocí vykrajovátka.
  • Pečeme cca 8 minut (podle tvaru) na 180°C, v polovině času samozřejmě obrátíme.
  • Necháme lehce vychladnout a užíváme si :)

Velice se držím, abych nevydlabala celou krabičku, do které jsem sušenky schovala, abych je neměla tolik na očích...!! Ale asi brzo budu muset upéct novou várku :)
Krásné skoroletní dny!

Žádné komentáře:

Okomentovat