pátek 1. září 2017

Kokosky nekokosky


V poslední době mám dojem, že jsem nějaká zatížená na kokos. Na mě už jen vůně kokosu působí absolutně magicky, mohla bych ho klidně čmuchat i půl dne a extra zvlášť na mě působí kokosky. Tohle sice nejsou typické kokosky jak je známe, ale jsou naprosto skvělé, není v nich ani troška mouky a celkově jsou ingredience takové, že vůbec nemáte pocit, že hřešíte, když si jich pár dáte. Já osobně mám trošku nedůvěru k receptům, které jsou ze samých zdravých (nebo zdravějších) věcí, protože už se mi jich pár takových nepovedlo (radši nebudu popisovat své zkušenosti se sušenkami s Matcha tea, ta jedovatě zelená barva byla to nejmíň divné na celých sušenkách) a jsem proto pak vždycky obzvlášť nadšená, když se nějaký takový "zdravý" recept povede zrealizovat :)


Na nekokoskové kokosky tedy budeme potřebovat:

  • 1/2 hrnku změklého nebo roztopeného kokosového oleje
  • 1/2 hrnku hnědého cukru
  • 1 vajíčko
  • 2 hrnky ovesných vloček
  • 1 1/2 hrnku kokosu
V prvé řadě si předehřejeme troubu na cca 160°C.
V míse smícháme kokosový olej s cukrem a vajíčkem dohladka. Poté postupně přidáme vločky a kokos a řádně zapracujeme, aby nám vznikla směs.
A teď přichází trochu záludná část. Protože je směs hodně sypká (ani se jí moc nedá říkat těsto), je potřeba každou sušenku řádně upěchovat, aby se nerozpadla. Recept radí dávat hromádky na plech a následně je přimáčknout rukou, což se mým českým rukám rozhodně nepodařilo (buď na to mají Američani nějaký grif nebo jsou jejich ruce daleko šikovnější než ty moje!). Každopádně jsem přišla na jednodušší (a čistší) způsob, a to s pomocí naběračky na zmrzlinu. Nabrala jsem si vždycky směs na naběračku, upěchovala řádně rukou a vyklopila na plech (tedy na pečící papír na plechu samozřejmě). Kdo má vyklápěcí naběračku, je uplně v klidu, kdo nemá (jako já), musí s ní vždycky o plech bouchnout, aby upěchovaný kopeček vypadl. Obnáší to spoustu bouchání, ale když vydržíte (nebo si pořídíte tu vyklápěcí), sušenky pak podle mého stojí za to!! :)
V rozehřáté troubě potom pečeme cca 10-12 minut, jako vždy je třeba hlídat podle trouby.
Než se do sušenek pustíte, nechte je ještě pár minutek odpočívat na plechu. Jsou to křehké sušenky plné kokosu, popravdě vlastně jsou přecpané kokosem, takže pokud ho máte jako já rádi, směle do toho :)


Ať žije kokos a nový školní rok! ;)

Žádné komentáře:

Okomentovat